Izvedbeni plan katoličkog vjeronauka za treći razred trogodišnjih srednjih škola

 

1. Upoznavanje s planom i programom

 

I. KRŠĆANSKO POIMANJE ČOVJEKA I TEMELJI MORALNOSTI
2. Čovjek je stvorenje i slika Božja
3. Čovjek je moralno biće – polazište etičkog razmišljanja
4. Savjest – Božji glas u nama
5. Savjest pred zakonom i suvremena etička pitanja
6. Ponavljanje gradiva  
II. LJUBAV PREMA BOGU I BLIŽNJEMU – TEMELJI KRŠĆANSKE MORALNOSTI
7. Odnos vjere i morala  
8. Bog je izvor i temelj kršćanske moralnosti  
9. Objavljeni zakon  
10. Znakovi ljubavi prema Bogu  
11. Zlo i grijeh – prijestup istinske ljubavi prema Bogu i bližnjemu  
12. Kristov zakon ljubavi
13. Iskustvo milosrdnoga Boga – sakrament pomirenja  
14. Ponavljanje gradiva  
III. MUŠKO I ŽENSKO STVORI IH
15. Vrednovanje čovjeka kao muškarca i žene
16. Brak i obitelj u Božjem naumu
17. Ženidba – sakrament ljubavi i zajedništva
18. Odgovorno roditeljstvo
19. Ponavljanje  
IV. LJUDSKI RAD I STVARALAŠTVO
20. Čovjek je sustvaratelj - kršćanski pogled na rad i etika poslovanja
21. Pravda, solidarnost i briga za opće dobro
22. Istina i povrede istine
23. Kršćansko zauzimanje za mir i napredak
24. Ponavljanje gradiva  
V. DOSTOJANSTVO LJUDSKOG ŽIVOTA
25. Svetost i dostojanstvo ljudskoga života
26. Život je Božji dar – povrede ljudskoga života
27. Dostojanstvo osobe pred stvarnošću bolesti i smrti
28. Pitanje vjere u Boga pred iskustvom patnje i zla u svijetu  
29. Kršćanska nada u budućnost  
30. Ponavljanje gradiva  
31. Provjera znanja  
32. Zaključivanje ocjena  

Zanimljivosti

Od 264 pape 131 je promijenio ime, ali niti jedan se nije zvao Petar osim sv. Petra. Zanimljivo je i da se papa Ivan XIV krštenim imenom zvao Pietro tj. Petar. Prvi papa koji je promijenio ime je Ivan II. Njegovo pravo ime bilo je Merkur i zvučalo je previše poganski.

Humor

Mladi se svećenik vratio iz Rima nakon obrane doktorata i reče svojoj baki: “Bako, doktorirao sam filozofiju!” “Bože blagi, kakvih sve bolesti ima na ovome svijetu!” – reče baka.

Poslovice

Živi s ljudima kao da te Bog gleda, a govori s Bogom kao da te ljudi slušaju. (Seneka)